search

Ministerul Finantelor modifica Declaratia 112: vezi noutatile pentru 2022

Ministerul Finantelor pregateste modificarea Declaratiei 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, astfel incat sa reflecte ultimele modificari legislative. 

Prevederile ordinului vizeaza modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in temeiul urmatoarelor acte normative:
 
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
 
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2;
 
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
 
- Legea nr. 197/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii;
 
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de  raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
 
- precum si de necesitatea actualizarii anexelor si instructiunilor de completare, in functie de problemele semnalate din practica.
 
Ca urmare a intrarii in vigoare a actelor normative sus mentionate au fost efectuate urmatoarele modificari:
 
- introducerea unei noi casete in Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Date de identificare ale salariatului, pentru declararea distincta a salariatilor care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate, de la un angajator nerezident fiscal in Romania si pentru care exista un acord tncheiat cu angajatorul in vederea efectuarii calculului, platii si depunerii declaratiei;
 
- introducerea in Nomenclatorul ”Creante fiscale” din Anexa nr. 2, a unor noi creante, dupa cum urmeaza:
 
a) Impozitul pe veniturile din pensii;
 
b) Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice, pensionari, care realizeaza veniturii din pensii.
 
- introducerea in Nomenclatorul ”Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului” din Anexa nr. 3, a unui nou tip de asigurat, respectiv, ”Pensionari, care realizeaza venituri din pensii, declarati de Casa Nationala de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii si de casele sectoriale de pensii, precum si cei declarati de alte entitatile care platesc venituri din pensii”;
 
- introducerea unor noi valori in Anexa 5 - Nomenclatorul ’Indicativ conditii speciale/deosebite”, pentru declararea locurilor de munca in conditii speciale, prevazute de Legea nr. 197/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii precum si a altor locuri de munca in conditii speciale reglementate prin alte acte normative;
 
- Modificari de natura tehnica care constau in actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei.
 
 


Noutati contabile 1711663200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice